+16Всероссийские конкурсы
         для педагогов

Форма входа

Печатный сборник

Сайт для педагогов

Сайт для учащихся

Минобр

Каталог файлов

Копирование разрешено только при указании прямой ссылки на материал и сохранении авторства.

Главная » Файлы » Конкурсы 2012-2016 уч.г » Всероссийский конкурс "Современный урок"

урок английского языка по теме "Health is the best wealth", 9 класс
24.02.2014, 00:12
Расширить представления учащихся о здоровом образе жизни, влиять на формирование представлений о здоровом питании.
Воспитательные:
1.Сконцентрировать внимание учащихся на ценностях здоровья и долголетия, а также на привычках, пагубно влияющих на здоровье человека;
2. Воспитывать культуру общения, умение работать в сотрудничестве.
Практические:
Побуждать учащихся к анализу фактов и явлений действительности, сталкивающих их с житейскими проблемами.
Тип урока: обобщающий.
Формы работы учащихся: фронтальная, групповая, индивидуальная.
Наглядность: карточки с индивидуальными заданиями, советы по здоровому образу жизни, презентация по теме.
Оснащение урока: компьютер, мультимедийный проектор, аудиозапись текста..
ХОД УРОКА
I. Орг. момент. Введение в тему.
T: – Today we’ll speak on the topic “Health is the ‘best wealth. We’ll discuss how to become healthy and strong. You see that your health is in your own hands. Thousands years ago ancient Greeks said: “The first wealth is health”. “Health is the best wealth”. These words will be a MOTO of today’s lesson.
II. Фонетическая зарядка.
1). T: There are exercises that are useful not only for your body but also for your tongue. Now, look at the blackboard. Listen and repeat after me. (отработка звуков)
[w] – when, was, swimmer, wealth
[ð] – the, the, than, those, with.
[θ ] – wealth, health, think, thank you

2. Работа над скороговоркой.
T: Listen to me and repeat after me: The first wealth is health.
Health is the best wealth.
1. Повтор пословицы по частям (по 2 раза каждая);
3. Вся пословица (медленно) 2 раза;
4. Вся пословица (быстро) 2 раза;

III. Контроль знаний лексического материала по теме, развитие навыков устной речи.
1. Работа над пословицами.
T: There are some more proverbs about health. Let’s revise them. Try to connect the parts of the proverbs.
( учащиеся соединяют части пословиц, читают их и переводят на русский язык).
Health is better … …than cure.
A sound mind … … keeps a doctor away.
Eat to live … … than wealth.
Prevention is better … … is in a sound body.
An apple a day … … but not live to eat.

T: Let’s say these proverbs and remember them. So all together!
(фонетическая отработка пословиц)
2. T: What do you think when you hear the word “health”?
(ответы учащихся)
P: I think of … because.

3. T: As you know health depends on good and bad healthy habits. What does a healthy way of life consist of? What are the healthy habits?
(слайд 4)

4. T: And now think of some bad healthy habits. What bad habits destroy our life?

(слайд 5)

5. T: Now let’s have a talk about good and bad habits. Agree or disagree with the statements.

a) Smoking is a bad habit.
b) Eating too much sweets is good for your teeth.
c) Drinking alcohol is a healthy habit.
d) Eating much fruit and vegetable is good for us.
e) It is useful to go in for sport.
f) Sleeping too much or too little causes depression.

6. T: Some bad habits are really deadly. How do they influence our health and our appearance? (слайд7)

7. (резерв)
T: Guess what is it?
a) We must take care of it. It may be weak or strong. People wish it each other very often.
b) It makes our hair and clothes smell. It causes cough and headache. It makes our teeth yellow.
c) It makes brain centres sleep. It makes speech unclear. It causes slow reaction. It affects the people around you.
d) It may be when you follow an unhealthy diet. It may be when you want to lose your weight. It may be when you do not play sport.
e) It causes loss of memory. It causes blood and heart diseases. It causes cancer.
минута релаксации
(включается музыка, ученики сидят за партами, закрыв глаза, слушают учителя)
T: Sit comfortably. Close your eyes.
I am ready to rest
I want to be quiet.
All my muscles are relaxed.
My breast muscles are relaxed.
My body is resting.
Nothing can trouble me.
Open your eyes. How do you feel?

IV. Совершенствование и контроль навыков чтения. Развитие умения поискового и изучающего чтения.
Ex.V p.193, 194. (учебник английского языка “Happy English – 4” , автор В.П. Кузовлев)
a) T: And now let’s work at the texts. At home you are to read them. What are these texts about? (So, 3 teenagers Helen, Bob and Kate are talking about their attitude towards health. )
b) T: Let’s listen to these texts and be ready to discuss them.

c) Who of the teenagers says the following?
1. I think it is very important to be fit and healthy and look nice. (Helen)
2. “I live only once, so why not enjoy myself?” (Bob)
3. People are free to decide if they want to be healthy. (Kate)
4. It is impossible to change. You are what you are. (Bob)
5. I don’t pay attention to my friends’ health habits. (Kate)
6. “I don’t want to have unhealthy skin and teeth.” (Helen)
d) Answer the questions.
1. Why does Helen look great?
2. What does Helen think about her future?
3. How does Bob look like?
4. What health problems has he got?
5. Does he want to change anything?
6. What is more important for Kate: her health or her appearance?
7. Does she pay a lot of attention to her friends’ health habits?
e) Ex 2 p 113 ((учебник английского языка “Happy English – 4” , автор В.П. Кузовлев).
T: Which of these teenagers might have problems with their health in the future?

V. Рефлексия. Group work. Make the list of your recommendations on
the healthy way of life!

T: And now let’s speak about your attitude towards health. What should we do to be healthy?
Make the list of your recommendations on the healthy way of life!
(Работа в парах занимает 3-5 минут и проходит под музыкальное сопровождение. Ученики выходят к доске и прикрепляют на неё список своих рекомендаций, читают рекомендации по очереди, избегая повторений).
• Eat healthy food!
• Eat vitamins!
• Do some sport or regular physical exercises!
• Say- No- to drugs, drinking and smoking!
• Take care of your teeth!
• Sleep enough!
• Drink milk, juice and mineral water!
• Eat more vegetables!
• Spend more time in the fresh air!
VI. Итог урока.
T: That’s all for today. We should understand that our health is in our hands/ If you do not think about your health you will not have it! I wish you strong health, positive emotions and high mood. Thank you for the lesson.
(выставление оценок)
Категория: Всероссийский конкурс "Современный урок" | Добавил: olgas44
Просмотров: 2369 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Поиск

Материалы

Бесплатный диплом обучение требования дети 6 класс Развитие речи $IMAGE1$ АЛЬБОМ ПО РАЗВИТИЮ ПРОСТЫХ ФОРМ ЗВУ познание АМо конспект занятия ИКТ Системно-деятельностный подход Презентация 2 класс Adobe Photoshop история лес белка сказкотерапия биология 5 класс И.Н. Пономарёва аккорлы География анализ учебника антициклоны атмосферные фронты проект семинар City country конспект урок 8 вид блюз Алгоритм химия 8 класс 5-9 классы Математика 5 класс 5 класс английский язык урок обучен технологическая карта урока предлог африканская чума свиней Открытый урок сценарий урок математики 1 класс фгос музыка Английский язык конкурс Collections 9 класс математики Уроки элементами воспитания. экологического школа учитель спорт английский Рождество литература 10 класс 11 класс русский язык коррекционная школа приставка Бородино автоматизация звуков безопасность дошкольное образование биология 5 класс УМК Школа 2100 занятие 9 мая ВОВ воспитание образование сайт опыт благодарности и сертификаты здоровьесберегающие технологии Программа Физика #environmental protection #визуализация #технология учебных вопросов Интегрированное занятие информатика конспект урока биология обществознание 4 класс Великая Отечественная война толерантность методическая разработка внеклассное мероприятие игра

Счетчик